Een kijkje in de meldkamer

Hoe gaat het eraan toe in de meldkamer van WePrevent? Wat gebeurt er als er een noodsituatie plaatsvindt en wat is de wijze waarop wij handelen? Wij delen graag ons proces, zodat je een beeld krijgt hoe het letterlijk achter de schermen bij ons werkt. Hieronder kun je lezen hoe onder andere de operators, flying dutchmen en expert agents er alles aan doen om te zorgen voor de veiligheid van onze klanten en hun eigendommen.

 

De rollen

 

Zoals je weet wordt er tijdens de toezichttijden live met alle camerabeelden meegekeken. Dit wordt gedaan door onze operators. Om de privacy te waarborgen hebben zij geen gegevens van de klanten. Echter hebben zij wel hun vaste projecten, zodat ze de vaste patronen kunnen herkennen. Dit zorgt ervoor dat de operators direct opmerken wanneer er iets ongebruikelijks aan de hand is. Deze operators kijken maximaal twee uur lang achter elkaar naar de beelden en krijgen dan pauze. Zo blijven ze scherp en kunnen ze zich optimaal blijven focussen gedurende de gehele dienst. Mochten de operators buiten hun pauze om bijvoorbeeld het toilet willen bezoeken, dan kan dit gewoon en staan de flying dutchmen klaar om hen over te nemen. Zij lopen de hele tijd rond en staan de operators bij waar nodig, zodat er geen seconde van de beelden gemist wordt. De expert agents beoordelen de situaties vervolgens als er alarm wordt geslagen. Zij zitten in dezelfde ruimte en hebben vanuit hun bureau zicht op iedereen die naar de beelden kijkt en ze bijstaat.

 

Alarm

 

Op het moment van een noodsituatie of iets anders opvallends wordt er op een knop gedrukt door de operators en worden de beelden direct weergegeven bij de expert agents. De expert agents beoordelen de situatie op de camerabeelden en zetten de sirene aan, mocht dat nodig zijn. Bij een wetsovertreding wordt direct de politie ingeschakeld en contact opgenomen met de eigenaar via de mail of telefoon. De expert agents handelen dus elke situatie af en zorgen daarmee dat de veiligheid van de klanten en hun eigendommen worden gewaarborgd. De operators maken daarnaast op het moment van de gebeurtenis een screenshot van de camerabeelden en die worden direct in het logboek van de klant in de WePrevent app geplaatst, dit gebeurt allemaal automatisch. Zo kan de eigenaar direct zien wat er aan de hand is.

 

Niet-prioriteit gebonden situaties

 

Mocht er een ‘ongewone situatie’ plaatsvinden, zoals een autodeur die nog openstaat of een hond die is buitengesloten, dan wordt er een pushbericht in de app verzonden. Dit doet de expert agent handmatig en ook hierbij worden de screenshots gevoegd. Wij zijn er dus niet alleen om misdrijven te voorkomen, maar bieden jou ook graag het extra comfort van live camerabewaking.

 

Het kantoor

 

Natuurlijk zijn er naast de operator, Flying Dutchmen en de expert agents ook IT’ers en het management die ervoor zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen. Zo zorgen de IT’ers voor alle verbindingen, technische ondersteuningen en het constant optimaliseren van onze dienst. De managers richten zich voornamelijk op het managen op de vloer en het personeel. Ook zijn zij verantwoordelijk voor het maken van de incidentenrapporten. Wanneer er een incident heeft plaatsgevonden, denk bijvoorbeeld aan een poging tot inbraak, dan wordt er een incidentenrapport naar de klant gestuurd. Hierin worden de screenshots weergegeven met de bijbehorende tijden, een beschrijving van de situatie en hoe er gehandeld is vanuit WePrevent. De klant beschikt op deze manier over de afbeeldingen en heeft alle informatie tot zijn beschikking.

 

Beschermd tegen factoren van buitenaf

 

Mocht de stroom uitvallen en het internet het niet meer doen in de regio, dan blijft alles toch gewoon doordraaien bij WePrevent. Er zijn namelijk meerdere internetlijnen en meerdere generatoren aanwezig. Zo zijn we beschermd tegen deze factoren en kunnen wij ons te allen tijden richten op het voorkomen van inbraken en vandalisme.

 

Tot slot

 

De samenwerking tussen deze verschillende schakels is van groot belang om live camerabewaking te laten slagen. Met alle plezier zorgen wij er elke dag weer voor dat je zorgeloos je huis, auto of werkplek kunt verlaten. Mochten er nog vragen zijn, dan kun je altijd bij ons terecht!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *